Мотивація навчальної діяльності як необхідна складова педагогічного впливу на розвиток компетентностей особистості
«Усі наші задуми, усі пошуки і побудови
перетворюються на порох, якщо
немає
в учнів бажання вчитися»
В.Сухомлинський
В.Сухомлинський
«Роль педагога полягає в тому,
щоб відкривати двері, а не в тому, щоб проштовхувати в них учня».
Артур Шнабель (1882—1951, австрійський педагог, піаніст і композитор)
Виступ на педагогічній раді (завантажити)
Витяг з виступу:
Хочу спочатку розповісти вам притчу.
Жив на світі учень який поставив перед собою
мету – навчитися всього. У навчанні йому не було рівних. Одного разу він
зрозумів, що знає більше ніж вчитель тому він вирішив попрощатися , але
попросив порекомендувати йому ще кращого. І йому відповіли, що немає
рівних учителю Вонгу. Учень довгі роки шукав зустрічі із цим мудрецем і через
20 років добрався учень до Гори Мудрості, де жив Вонг , але побачив його уже на
смертельному ложі. Єдине , що встиг запитати Учень : «Як стати найосвіченішою й
найрозумнішою людиною». І Вонг йому відповів : «Знай , нещасний, що нікого й
нічого навчити неможливо».
Учень довго сидів на Горі Мудрості, міркуючи над
останніми словами вчителя. Минуло ще багато років і сивочолий
Учень, бавлячись на лавочці зі своїми правнуками,
спостерігав, як діти грають у шахи. І звернувся із запитанням до наймолодшого :
« Хто тебе навчив цієї гри?» І хлопчик весело відповів : «Хто мене може
навчити ? Я сам захотів і навчився.» У ту ж саму мить Учень
збагнув найбільшу таємницю, відповідь на яку він шукав усе своє життя.
Я думаю, що дана притча є дуже повчальною для всіх
нас. І слова «Сам захочу і сам навчуся» мають стати девізом нашого життя.
Презентація до виступу
Інтерактивна вправа "Пазл"
Мета: уточнити
теоретичні знання педагогів щодо
визначення поняття мотивації.
На пазлах презентації
записані слова, що входять у визначення
терміна мотивація. Серед них є
зайві (інтелект, активність). Учасники мають правильно обрати потрібні й скласти
визначення : «Мотивація
— це спонукання, яке є причиною активності особистості й визначає її
прагнення».
Робота в групах:
Визначити емоційні ,
пізнавальні, вольові, соціальні методи
мотивації навчальної діяльності з даного переліку:
• опора на життєвий досвід;
• пізнавальний інтерес;
• створення проблемної ситуації;
• спонукання до пошуку алгоритмів рішень;
• виконання творчих завдань;
• використання інтерактивних технологій;
• розвивальна кооперація.
• заохочення;
• осуд;
• навчально-пізнавальна гра;
• створення ситуації успіху;
• стимулювальне оцінювання;
• вільний вибір завдання;
• задоволення бажань бути вагомою особистістю.
• розвиток бажання бути корисним;
• спонукання наслідувати сильну особистість;
• створення ситуації взаємодопомоги;
• пошук контактів і співпраці;
• зацікавленість у результатах колективної праці;
• взаємоперевірка.
• висунення навчальних вимог;
• інформація про результати навчання;
• формування відповідальності;
• пізнавальне ускладнення (самооцінка діяльності
та її корекція);
• прогнозування майбутньої діяльності;
• контрольне оцінювання.
Немає коментарів:
Дописати коментар