Педагогічні ради

Мотивація навчальної діяльності як необхідна складова педагогічного впливу на розвиток компетентностей особистості


                                           
«Усі наші задуми, усі пошуки і побудови
 перетворюються на порох, якщо
немає в учнів бажання вчитися»
В.Сухомлинський

«Роль педагога полягає в тому, щоб відкривати двері, а не в тому, щоб проштовхувати в них учня».
   Артур Шнабель (1882—1951, австрійський педагог, піаніст і композитор)


Виступ на педагогічній раді (завантажити)

Витяг з виступу:
Хочу спочатку розповісти вам притчу.
Жив на світі учень який  поставив перед собою мету – навчитися всього.  У навчанні йому не було рівних. Одного разу він зрозумів, що знає більше ніж вчитель тому він вирішив попрощатися , але попросив порекомендувати йому ще кращого. І йому відповіли, що немає  рівних учителю Вонгу. Учень довгі роки шукав зустрічі із цим мудрецем і через 20 років добрався учень до Гори Мудрості, де жив Вонг , але побачив його уже на смертельному ложі. Єдине , що встиг запитати Учень : «Як стати найосвіченішою й найрозумнішою людиною». І Вонг йому відповів : «Знай , нещасний, що нікого й нічого навчити неможливо».
Учень довго сидів на Горі Мудрості, міркуючи над останніми словами  вчителя.  Минуло ще багато років і сивочолий Учень,  бавлячись  на лавочці зі своїми правнуками,  спостерігав, як діти грають у шахи. І звернувся із запитанням до наймолодшого : « Хто тебе навчив цієї гри?» І  хлопчик весело відповів : «Хто мене може навчити ? Я сам захотів і навчився.» У  ту ж саму мить Учень  збагнув  найбільшу таємницю, відповідь на яку він шукав усе своє життя.
Я думаю, що дана притча є дуже повчальною для всіх нас. І слова «Сам захочу  і сам навчуся» мають стати девізом нашого життя.
Презентація до виступу


Інтерактивна вправа "Пазл"
Мета: уточнити теоретичні знання педагогів  що­до визначення поняття мотивації.
На пазлах презентації записані слова, що входять у визначення терміна мотивація. Серед них є зайві (інтелект, активність). Учасники мають правильно обрати потрібні й скласти визначення : «Мотивація — це спонукання, яке є причиною активності особистості й визначає її прагнення».

Робота в групах:

Визначити емоційні , пізнавальні, вольові, соціальні  методи мотивації навчальної діяльності з даного переліку:
   опора на життєвий досвід;
   пізнавальний інтерес;
   створення проблемної ситуації;
   спонукання до пошуку алгоритмів рішень;
   виконання творчих завдань;
   використання інтерактивних технологій;
   розвивальна кооперація.
   заохочення;
   осуд;
   навчально-пізнавальна гра;
   створення ситуації успіху;
   стимулювальне оцінювання;
   вільний вибір завдання;
   задоволення бажань бути вагомою особистістю.
   розвиток бажання бути корисним;
   спонукання наслідувати сильну особистість;
   створення ситуації взаємодопомоги;
   пошук контактів і співпраці;
   зацікавленість у результатах колективної праці;
   взаємоперевірка.
   висунення навчальних вимог;
   інформація про результати навчання;
   формування відповідальності;
  пізнавальне ускладнення (самооцінка діяль­ності та її корекція);
  прогнозування майбутньої діяльності;
  контрольне оцінювання. 




Немає коментарів:

Дописати коментар